vrijdag 4 mei 2012

RECEPT: 'Gooi alles d'r op' pizza


Pizza is echt super lekker, eigenlijk alle soorten wel. Maar het allerlekkerste vind ik wel een zelfgemaakte pizza met een net niet gare bodem en een beetje knapperige groente ;) nee joke, het is gewoon onwijs lekker, dus vandaag een recept, voor zover er iets uit te leggen valt. Ik zal jullie wel gewoon de volgorde met foto's laten zien, want de foto's zijn ook al gewoon eyecandy, of honger opwekkende foto's. Nouja, watch and see!


Wat hebben we nodig?
- Zakje geraspte kaas
- Pakje salami
- (Koopmans) Compleet pakket voor pizza (bodemmix + tomatensaus)
- 2 grote uien
- Snoeptomaatjes
- Half pak ham
- Half bakje champignons
- (Rode) paprika

Natuurlijk kan er van alles op wat je wilt, maar voor de pizza heb ik al die bovenstaande dingen gebruikt. Dit is voor ongeveer 4 à 5 personen.

Het eerste wat je doet ik het deeg maken, uitrollen op de bakplaat, boven op bakpapier, zodat het deeg niet aan de bakplaat blijft plakken. Als je het deeg uitgerold hebt kun je er nog lekkere pizza of Italiaanse kruiden overheen strooien. Doe de bakplaat met pizza bodem vast in de oven zodat de bodem al een beetje kan garen voordat je de rest van het beleg erop doet.
Altijd als ik deeg uitrol doe ik van dat doorzichtige folie op het deeg en rol het uit met de rest van de folierol. Die is zegmaar antiplak, dus je kunt het heel makkelijk uitrollen zonder vieze deegroller ofzo te krijgen, handig :) 




Lekkere kruiden op het deeg, huppa de oven in!

Snij alles op een formaat dat het snel kan garen in de oven.










Als alles gesneden is haal je de bodem uit de oven en smeer je de tomatensaus uit over de bodem:





Eenmaal uitgesmeerd doe je alle dingen erop; kijk, ik heb een leuke animatie gemaakt ;)



En de kaas niet vergeten!

Pizza de oven in;


Eet smakelijk!


Heeel veel foto's,  dit is nog maar een kleine selectie :3 

xliefs

Vinden jullie animatie leuk of was dit een 'eens en nooit meer' actie? 


3 opmerkingen: