dinsdag 20 maart 2012

Il Sapone Ambachtelijke Zeep Handgemaakt


























Yes! Ik was even heel erg blij toen ik een mailtje kreeg van Anita van Il Sapone. Ze zouden ons een pakketje sturen met een aantal producten, die net een week terug binnen zijn gekomen! Het eerste pakketje dat we gratis hebben gekregen voor ons blog, een super moment! We kregen twee heerlijke zepen namelijk een olijfzeep genaamd Lemon Myrtle en een glycerinezeep die Honeybee heet, allebei heerlijke producten die ik in het artikel hieronder verder ga uitlichten.





We beginnen met de Lemon Myrtle zeep, een heerlijke zeep die lekker fris naar lemon ruikt, ik vond het eerst een hele sterke geur, maar zodra je jezelf lekker insmeert met het product merk je daar niks meer van, gewoon een lekkere geur die niet te sterk is. Heerlijk!



Ik vind de zeep er echt heel erg mooi uitzien! Het geeft een luxe uitstraling en daar houd iedereen wel van. Boven op de zeep is het net alsof er een cupcake topping overheen zit, super schattig. De zeep ik niet heel erg hard, maar ook niet super zacht, maar als je hard drukt zie je wel een afdruk van je vinger in de zeep. Ik zelf vind dit helemaal niet erg, maar zo gaat de zeep wel iets sneller op, maar zoveel maakt het volgens mij niet uit ;)



Nog even wat achtergrond info: Hierboven staan de ingredienten, allemaal heel natuurlijk zoals je ziet.
Hieronder ook nog wat leuke achtergrond informatie over de herkomst van de Lemon Myrtle struik, waar dus de inspiratie voor deze zeep vandaan komt:

De Lemon Myrtle struik is afkomstig uit Australie. Lemon Myrtle heeft een heerlijk fris citroen aroma dat wel 20 keer krachtiger is van geur dan Citroen. In AustraliĆ« is het een echte bush plant en de lokale bewoners maken hartstochtelijk gebruik van deze plant, zowel in de keuken (smaakmaker in vele gerechten) als in beauty producten. Ook wordt er veelvuldig thee gezet van de bladeren. De geneeskrachtige eigenschappen van Lemon Myrtle zijn vele malen sterker dan die van Tea Tree, en zeker voor hen die niet van de vaak wat overweldigende uitgesproken geur van Tea Trea houden is deze zeep geweldig. 


Conclusie:
De zeep is ongelofelijk fijn en zeker de moeite waard om een keer uit te proberen, niet een te sterke lemon geur en is fijn in gebruik en zorgt ook nog eens voor een gezonde mooie huid. De zeep kost €6,95 voor 150 gram.  





En dan nu nog een zeep die ik grondig heb getest, lucky me! 



Dit is een zeep die vooral bestaat uit honing. Ik ben niet zo van de honing maar ik moet zeggen: i love it. Echt  een heerlijk geurende zeep die echt super super super super super lekker ruikt nadat je hem gebruikt hebt onder de douche. Niet zo'n parfum lucht maar gewoon, lekker natuurlijk. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel want ik zou anders niet weten hoe ik het zou uit moeten leggen.




De zeep is een gastenzeepje, dus daar moet je zoeken op de site. Ook staat er op de Il Sapone site  een stukje over glycerinezeep:

De glycerine zeep van Il Sapone is plantaardig en vrij van SLS en parabenen. Wij gebruiken een zachte basiszeep die de huid niet uitdroogt en hydraterende eigenschappen heeft. Deze zeep kunt u zelfs gebruiken als u een extreem droge huid heeft. Na het wassen merkt u dat uw huid niet trekt en zacht en soepel aanvoelt. Vanzelfsprekend is ook deze zeep palmolie vrij. 


Dit zegt Il Sapone over de zeep, en daar sluit ik me volledig bij aan!
'Een poederachtige romige honing geur, verrijkt met Vanille en lichte citrus noten. Na het eerste stuk wil je meer...en meer! Oja voordat we het vergeten het is ZEEP!'





En hierboven de ingrediĆ«nten lijst, allemaal heel natuurlijk zoals altijd bij Il Sapone :)
De zeep kost €4,95 voor 100 gram. Aanrader!

Oja, dit is ook zeer fijn aan alle producten van Il Sapone:

Il Sapone: oog voor milieu en welzijn. Rest ons nog te melden dat alle producten in onze webshop 100% dierproefvrij zijn, en dat Il Sapone is opgenomen in de cosmeticagids van proefdiervrij  ,uitvoerig dermatologisch getest worden en zoveel mogelijk voorzien zijn van milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen. 


Il Sapone is een heel erg fijn merk heb ik wel gemerkt na het testen van deze overheerlijke producten, en zoals ik al eerder zij, zeker de moeite waard om aan te schaffen.

Il Sapone is te koop in hun webshop en in een paar geselecteerde winkels.

Kopen kopen kopen is what I say!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen