donderdag 29 december 2011

Nagellak over? BLEND!

Het is weer zover, weer een artikel over nagellak.. We houden nou eenmaal van nagellak! Je hebt het vast wel eens meegemaakt. Je krijgt een nagellakje voor je  verjaardag en die heb je al. Of je flesje is half leeg en niet echt meer je favoriete kleur. De oplossing is: MENGEN

Ik ben zo'n iemand die altijd, maar dan ook altijd, nagellak vraagt voor mijn verjaardag. Ik ben zelf dol op merken zoals Essence, Catrice en Miss Sporty. Dat zijn niet zulke hele dure merken dus het is logisch dat ik die ook vaak voor mijn verjaardag krijg van mijn vrienden en familie. Dus krijg is ook wel eens dubbele nagellak kleurtjes. Heel jammer maar natuurlijk niet heel erg.. je kan altijd mengen en dat doe ik dus ook wel heel vaak. Hieronder een paar kleurtjes die ik helemaal zelf, ja echt helemaal zelf, heb gemengd.




Het is natuurlijk niet heel erg moeilijk om nagellak te mengen, maar toch hieronder even een paar tips zodat het toch wat makkelijker gaat!

Ik heb een hele leuke groene glitter nagellak,  maar ga ik nooit helemaal opmaken voordat ie uitgedroogd is. Ik heb ook een schijt lelijke nagellak van de Hema die je bijna niet ziet als je het op je nagels smeert. Ik had dus het geweldige idee om dat te mengen, niet wetende wat voor kleur het zou gaan worden. Zie hiernaast: ik heb de groene nagellak in het Hema potjes gegoten. Want het zou zonde zijn als ik de lelijke nagellak bij de mooie zou gooien. 

 Dus dat was al tip 1. Ook een tip is natuurlijk dat je beter een donkere kleur bij licht kunt doen dan van licht bij donker, want dan zie je bijna geen verschil. Tip 2 alweer. Wat gaat het toch snel, niet normaal!
Nog zoiets waarom ik nagellak wel eens meng: Ik zie een hele mooie kleur in de winkel en koop hem dan. Ben ik thuis en dan in een keer. FUCCK!! Zoiets heb ik al, maar dan van een ander merk. Dus dan weet ik wat ik die middag kan doen...
Terug naar de meng tips.  Als je eenmaal de nagellak bij elkaar hebt gegooid is het handig om een wattenstaafje te pakken en een beetje te roeren. Met alleen het kwastje gaat het niet zo snel natuurlijk, omdat het niet zo stevig is.  Hier op de foto zie je dat ik het ga mengen.. wat een spectaculaire foto!  Mengen mengen mengen dus.











Als je klaar bent met mengen etc. is het handig om het potje een dagje op de kop te zetten. Zo mengt de kleur zich nog beter. Ik heb uit eindelijk een beetje een zilver-blauwe kleur gekregen, heel mooi :)

Dus weet niet teleurgesteld als je dezelfde kleur krijgt dan als je al hebt, gewoon mengen en je hebt weer een nieuwe colour!

Blend jij wel eens?

xJanniek

1 opmerking:

  1. wat leuk (:
    een paar weken terug kwam ik ook thuis met de zelfde nagelak
    en toen zei me vader
    haha ja echt me vader....
    meng het krijg je weer nieuwe kleurtjes(:

    BeantwoordenVerwijderen