vrijdag 30 december 2011

Crack your party nails

Kerst is helaas al geweest, maar de feesten en partijen zijn nog niet voorbij. Oud en  Nieuw moet nog komen! En je feest-look is natuurlijk niet af als je nagels er onverzorgd uitzien. Als je ze een mooi kleurtje geeft, is dat net een wat leuker effect. Ja echt. Wil je wat anders? Als je stoere, maar toch ook feestelijke nagels wil moet je vooral door lezen. Anders stoppen met lezen. Stoppen. Sorry dat dit je tijd heeft verspilt, dan had je maar stoere en feestelijke nagels willen hebben. Wel feestelijke nagels? Lees verder!  Dit is een soort how-to en getest artikel. Ik laat  dus zien hoe jij je nagels zo kan krijgen en ik laat weten of ik het goede nagellak vind. Dus. Ja.


Oke. Laten we beginnen. Je begint met een goude of zilveren base-coat. Of een andere kleur dat je feestelijk vind. Ik zelf heb goud gedaan omdat ik de combinatie goud-zwart echt heel erg mooi vind. Maar je kunt het natuurlijk zelf bepalen. Je smeert de nagellak dus op je nagels, of laat het doen als je niet netjes binnen de lijntjes kan lakken. Ik heb de gouden  nagellak van Miss Sporty gebruikt uit de lijn van clubbing colours. Dit potje kostte €2,50 en denkt niet heel erg goed na één keer. Dat hoeft ook niet want er gaat toch nog een zwarte crack-coat overheen. En als je niet de crack nagellak erover heen doet kun je het beste een dun laagje zoals op de foto en daarna nog een dun laagje. Zo droogt het snel en heb je toch een goede dekking. Het is dus fijne nagellak en niet duur!

Als je de gouden nagellak op je nagels hebt zitten is het tijd om de crack nagellak erop te doen. Ik gebruikte de zwarte van de foto, die heet Crack your colour 010 black graffiti van Rimmel. Deze crazy top coat  zoals Rimmel de nagellak noemt kost 7 euro, maar ik had 2 euro korting, wat ben ik toch een bofkont.  De zilveren heb ik niet, dit plaatje komt gewoon van Google. Maar er is dus nog zilver en volgens mij ook nog blauw en nog en kleur, maar dat weet ik niet meer, en ik heb ook geen zin om dat helemaal op te gaan zoeken.  Je lakt dus, zodra je golden nails droog zijn, je nagels met de crazy top caot. Ik zelf vind dat hij heel erg mooi 'crackt' en je kunt zelf bepalen of je dikke scheuren (dik je nagels lakken) of dunne scheurtjes (dun lakken) krijgt.

Het is wel handig om er nog een glanzende coat overheen te doen, want dan blijft de nagellak langer zitten. Zorg wel dat je de doorzichtige nagellak niet te dik lakt, want dan is de totale dikte van alle nagellakjes dus heel erg dik, en breken er snel randjes van je nagellak af. Dat gebeurde bij mij dus ook.. En ik werk bij de Albert Heijn, en maak dan de hele poos doosjes open. Dat is natuurlijk ook niet echt goed voor je nagels. Dus waarschijnlijk dat het bij jou wel langer blijft zitten.

Succes met krakken.
Trouwens, wat vindt jij van crack nails?

xJanniek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten